Dzień, miesiąc, pogoda...
Tak najczęściej rozpoczynamy zajęcia z uczniami, aby określić przestrzeń czasową, w której się znajdujemy.
Zapisywanie daty w zeszycie niestety nie jest umiejętnością, którą uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz ze spektrum autyzmu potrafią najlepiej. Jeżeli nawet, to stanowi to nudny obowiązek. Mam na to rozwiązanie! Zachęcam do wprowadzenia ruchomego kalendarza z symbolami AAC, który będzie stanowił dla ucznia bazę informacji o przestrzeni czasowej, zaktywizuje go do pracy, a przede wszystkim będzie stanowił podstawę w budowaniu relacji oraz rozwijaniu kompetencji komunikacyjnych.
Zapisywanie daty w zeszycie niestety nie jest umiejętnością, którą uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz ze spektrum autyzmu potrafią najlepiej. Jeżeli nawet, to stanowi to nudny obowiązek. Mam na to rozwiązanie! Zachęcam do wprowadzenia ruchomego kalendarza z symbolami AAC, który będzie stanowił dla ucznia bazę informacji o przestrzeni czasowej, zaktywizuje go do pracy, a przede wszystkim będzie stanowił podstawę w budowaniu relacji oraz rozwijaniu kompetencji komunikacyjnych.
Kalendarz możesz pobrać tutaj: KALENDARZ AAC
Kalendarz można zastosować jako standardową kartę pracy (wklejkę do zeszytu), zalaminowaną można wykorzystać jako bazę do tematów dotyczących dni tygodnia, miesięcy, pór roku czy związanych z pogodą.
PS. Aby pomoc była trwała koniecznie zalaminuj kartę i symbole. Będzie potrzebny również rzep samoprzylepny do mocowania symboli na karcie. Dobra rada: przy tworzeniu pomocy ruchomych (na rzep) trzymaj się wybranej zasady - rzep miękki przyklej na kartę, symbole podklej twardszym rzepem. Wówczas symbole będzie można wykorzystać zamiennie, również do innych kart pracy, które udostępnię niebawem.
Życzę miłej pracy😀
Paulina Rutkowska
Dziękujemy za podzielenie się wspaniała pomocą!
OdpowiedzUsuńDziękuję za wspaniałomyślne dzielenie się swoją pracą
OdpowiedzUsuńDziękuję dziękuję dziękuję ❤️
OdpowiedzUsuń