Projekt skierowany jest do uczniów ze spektrum autyzmu, będących
uczniami Zespołu Szkół Specjalnych w Kowanówku. Jego nadrzędnym celem jest zdobycie wiedzy o świecie, doskonalenie
umiejętności i kształtowanie kompetencji komunikacyjnych, obywatelskich oraz
usprawnianie manualne.
Zdobywanie wiedzy w oparciu o obserwację połączoną z zajęciami praktycznymi bazującymi na doświadczeniach sensorycznych jest dla uczniów ze spektrum autyzmu podstawowym kierunkiem działań edukacyjnych. Zajęcia manualne stanowią ważny czynnik rozwoju motywując przy tym ucznia do podjęcia samodzielnego wysiłku dającego poczucie sprawstwa i sukcesu. Współpraca w parze czy w grupie stanowi natomiast podstawę integracji, wymiany doświadczeń oraz uczy zdrowej rywalizacji, co kształtuje kompetencje społeczne.
Zdobywanie wiedzy w oparciu o obserwację połączoną z zajęciami praktycznymi bazującymi na doświadczeniach sensorycznych jest dla uczniów ze spektrum autyzmu podstawowym kierunkiem działań edukacyjnych. Zajęcia manualne stanowią ważny czynnik rozwoju motywując przy tym ucznia do podjęcia samodzielnego wysiłku dającego poczucie sprawstwa i sukcesu. Współpraca w parze czy w grupie stanowi natomiast podstawę integracji, wymiany doświadczeń oraz uczy zdrowej rywalizacji, co kształtuje kompetencje społeczne.
Wszelkie działania w projekcie
zakładają wykorzystywanie alternatywnej metody komunikacji w oparciu o symbole
graficzne. Natomiast podjęte działania będą wdrażać wiedzę na temat
kontynentów, w roku szkolnym 2018/2019 będzie to wiedza o Afryce.
Dotychczasowe działania realizowałam we współpracy z
Panią Alicją Seredyńską - wychowawcą współpracujących w projekcie uczniów klasy
4B. Podjęte aktywności miały m.in. charakter warsztatowy - uczniowie
podczas wspólnych zajęć dowiedzieli się co to jest Ziemia, doświadczyli
jej kształtu oraz poznali kształt kontynentu afrykańskiego. W ramach
doświadczeń sensorycznych dowiedzieli się, że w Afryce jest gorąco.
Przygotowane zadania uczyły różnicowania, wskazywania cech charakterystycznych oraz
rozwijały umiejętności komunikacyjne. Poza tym w ramach podsumowania zdobytej
wiedzy powstały klasowe gazetki, prace plastyczne oraz zadania na platformie edukacyjnej LearningApps, dzięki którym uczniowie mogą stale wracać i utrwalać zwłaszcza wdrożone symbole komunikacyjne. Przykładowe zadanie do pobrania w formie kodu QR:
ZADANIE AFRYKA
Relacja z podjętych działań znajduje się w poniższej galerii:
ZADANIE AFRYKA
Relacja z podjętych działań znajduje się w poniższej galerii:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz