Jednym z przedmiotów, w ramach których uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi kształtują swoje umiejętności manualne są zajęcia rozwijające lub kształtujące kreatywność. W ramach tych zajęć uczniowie podejmują różnorodne aktywności usprawniające ich umiejętności motoryczne m.in. poprzez wykonywanie prac plastycznych i technicznych, ale także kształtujące ich wyobraźnię, kreatywne myślenie, jak i umiejętność współpracy czy uwzględniania zasad np. w trakcie gier planszowych. Celem tych zajęć jest także przygotowanie do życia praktycznego, z tego też względu podejmuję z uczniami wiele prac, które mogą przydać się w codziennym funkcjonowaniu w przyszłości - warto jest bowiem, aby uczniowie potrafili zadbać o swoje otoczenie w sposób praktyczny, estetyczny, a tym samym wykorzystując własne umiejętności.
Moją propozycją na zaplanowanie w/w zajęć jest TKACTWO.
Mimo zatrważającej nazwy, jest to wyzwanie niezwykle proste do przygotowania jak i realizacji nawet z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną. Jak się do niego przygotować?
- zaopatrz się w karton - będziesz potrzebować sztywnej tektury jako podstawy do zbudowania pomocy do tkania;
- zorganizuj kolorowe sznurki, grubsza wełnę, dratwę;
- przygotuj kilka drewnianych patyczków - będą pełnić funkcję igły;
- na pewno przydadzą się nożyczki...i klej na gorąco;
- przydadzą się także koraliki do dekoracji.
Przykładowe prace mogą posłużyć jako dekoracja ścienna czy pełnić funkcję podkładki pod gorącą filiżankę.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz