Samodzielność, to słowo do którego możemy zakwalifikować wiele obszarów mówiących o naszej zaradności życiowej. Edukując uczniów z autyzmem kreujemy działania służące właśnie stawaniu się coraz bardziej samodzielnym w kontekście ubierania się, spożywania posiłków, wykonywania prac porządkowych itp.
W codziennym życiu, podczas wykonywania podstawowych obowiązków zdarza nam się jednak zranić, skaleczyć, co wymaga zareagowania i wykonania podstawowego opatrunku - takich umiejętności postanowiłam nauczyć moich podopiecznych podczas wspólnych zajęć. Jest to istotna umiejętność, którą powinniśmy kształtować w kontekście rozwijania empatii, właściwego reagowania na codzienne sytuacje życiowe jak i życiowej zaradności.
Jak wyglądały zaaranżowane przeze mnie zajęcia?
- przede wszystkim uczniowie poznali podstawowe pomoce służące udzieleniu sobie lub innej osobie pierwszej pomocy w przypadku skaleczenia - wspólnie przygotowaliśmy apteczkę klasową.
- przeszli ćwiczenia praktyczne w zakładaniu plastra oraz bandażowaniu.
- wspólnie wykonaliśmy kącik udzielania pierwszej pomocy.
Zachęcam do kształtowania różnorodnych umiejętności w kontekście bycia samodzielnym.
Zostawiam przykładowe pomoce jako inspirację do zaplanowania zajęć uspołeczniających - karty z symbolami pobierz klikając w poniższy link:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz