BYĆ SAMODZIELNYM


Samodzielność, to słowo do którego możemy zakwalifikować wiele obszarów mówiących o naszej zaradności życiowej. Edukując uczniów z autyzmem kreujemy działania służące właśnie stawaniu się coraz bardziej samodzielnym w kontekście ubierania się, spożywania posiłków, wykonywania prac porządkowych itp. 

W codziennym życiu, podczas wykonywania podstawowych obowiązków zdarza nam się jednak zranić, skaleczyć, co wymaga zareagowania i wykonania podstawowego opatrunku - takich umiejętności postanowiłam nauczyć moich podopiecznych podczas wspólnych zajęć. Jest to istotna umiejętność, którą powinniśmy kształtować w kontekście rozwijania empatii, właściwego reagowania na codzienne sytuacje życiowe jak i życiowej zaradności. 

Jak wyglądały zaaranżowane przeze mnie zajęcia?

  • przede wszystkim uczniowie poznali podstawowe pomoce służące udzieleniu sobie lub innej osobie pierwszej pomocy w przypadku skaleczenia - wspólnie przygotowaliśmy apteczkę klasową.
  • przeszli ćwiczenia praktyczne w zakładaniu plastra oraz bandażowaniu.
  • wspólnie wykonaliśmy kącik udzielania pierwszej pomocy.






Zachęcam do kształtowania różnorodnych umiejętności w kontekście bycia samodzielnym.

Zostawiam przykładowe pomoce jako inspirację do zaplanowania zajęć uspołeczniających - karty z symbolami pobierz klikając w poniższy link:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz