Dobiegła końca moja roczna praca nad projektem „Razem
poznajemy kontynenty”.
Uczniowie ze spektrum autyzmu poznali Afrykę od
strony krajobrazu, roślinności, zamieszkujących ją zwierząt oraz jej
mieszkańców. W trakcie realizowania projektu doskonalili umiejętności
komunikacyjne, rozwijali kompetencje społeczne, obywatelskie oraz umiejętności
manualne. Pod bacznym okiem wychowawców uczniowie brali udział w integracyjnych
warsztatach klasowych, podczas których zdobywali wiedzę poprzez doświadczenia
sensoryczne, liczne zadania praktyczne takie jak gotowanie, wykonywanie prac
rękodzielniczych o charakterze plastycznym i technicznym. Podejmowali
aktywności z wykorzystaniem metody alternatywnej komunikacji, która pozwoliła
efektywniej rozumieć polecenia i przekazywane informacje. Z wykonanych prac
powstawały kąciki tematyczne, a także tablice dydaktyczne służące całej
społeczności szkolnej. Nie zabrakło także wykorzystania nowych technologii,
które w formie interaktywnych zadań oraz odpowiednich aplikacji służyły
utrwalaniu zdobytej wiedzy.
Dzisiaj nasi uczniowie
posługują się terminami takimi jak Afryka, kontynent, kula ziemska czy
Afrykańczyk. Znają egzotyczne przyprawy rozpoznając m.in. smak i zapach imbiru
czy limonki. Potrafią rozpoznać wśród różnorodnych kultur mieszkańców Afryki
oraz wskazać ich charakterystyczne cechy wyglądu. Poza tym zyskali śmiałość
komunikacyjną, zaangażowanie, umiejętność współpracy w parze i w grupie.
Efekty całorocznej
pracy w ramach realizowanego projektu zgromadziłam na
padlecie, do którego obejrzenia serdecznie zapraszam. Znajdziecie w nim również zadania, które można wykorzystać podczas zdalnego nauczania - zachęcam do pobrania!
Strona z padletem znajduje się TUTAJ.
Strona z padletem znajduje się TUTAJ.
Dzień dobry!
OdpowiedzUsuńPai Paulino bardzo gratuluję pomysłów.Bardzo dziękuję za podzielenie się materiałami których przygotowanie z pewnością pochłonęło mnóstwo czasu.Pozdrawiam serdeczie