Podsumowanie projektu "Razem poznajemy kontynenty"



Dobiegła końca moja roczna praca nad projektem „Razem poznajemy kontynenty”.
Uczniowie ze spektrum autyzmu poznali Afrykę od strony krajobrazu, roślinności, zamieszkujących ją zwierząt oraz jej mieszkańców. W trakcie realizowania projektu doskonalili umiejętności komunikacyjne, rozwijali kompetencje społeczne, obywatelskie oraz umiejętności manualne. Pod bacznym okiem wychowawców uczniowie brali udział w integracyjnych warsztatach klasowych, podczas których zdobywali wiedzę poprzez doświadczenia sensoryczne, liczne zadania praktyczne takie jak gotowanie, wykonywanie prac rękodzielniczych o charakterze plastycznym i technicznym. Podejmowali aktywności z wykorzystaniem metody alternatywnej komunikacji, która pozwoliła efektywniej rozumieć polecenia i przekazywane informacje. Z wykonanych prac powstawały kąciki tematyczne, a także tablice dydaktyczne służące całej społeczności szkolnej. Nie zabrakło także wykorzystania nowych technologii, które w formie interaktywnych zadań oraz odpowiednich aplikacji służyły utrwalaniu zdobytej wiedzy.
Dzisiaj nasi uczniowie posługują się terminami takimi jak Afryka, kontynent, kula ziemska czy Afrykańczyk. Znają egzotyczne przyprawy rozpoznając m.in. smak i zapach imbiru czy limonki. Potrafią rozpoznać wśród różnorodnych kultur mieszkańców Afryki oraz wskazać ich charakterystyczne cechy wyglądu. Poza tym zyskali śmiałość komunikacyjną, zaangażowanie, umiejętność współpracy w parze i w grupie.
Efekty całorocznej pracy w ramach realizowanego projektu zgromadziłam na padlecie, do którego obejrzenia serdecznie zapraszam. Znajdziecie w nim również zadania, które można wykorzystać podczas zdalnego nauczania - zachęcam do pobrania!

Strona z padletem znajduje się TUTAJ.
 
Zrobione przy pomocy aplikacji Padlet



1 komentarz:

  1. Dzień dobry!
    Pai Paulino bardzo gratuluję pomysłów.Bardzo dziękuję za podzielenie się materiałami których przygotowanie z pewnością pochłonęło mnóstwo czasu.Pozdrawiam serdeczie

    OdpowiedzUsuń