Mój plan aktywności


Klasowy plan aktywności jest podstawą w funkcjonowaniu moich uczniów na pierwszej lekcji.
Posiada  trzy stałe działania, które tworzą szkielet wstępnych zajęć. Pozwala to na zachowanie stałego schematu lekcji, który dla uczniów ze spektrum autyzmu stanowi źródło bezpieczeństwa, spokoju i możliwości przewidywania zdarzeń. Każdy ze stałych symboli z planu aktywności powiązany jest z określonym zadaniem -  jest to wspólne przywitanie się, sprawdzenie obecności oraz praca z kalendarzem. Po wykonaniu stałych czynności jest czas na nagrodę - wybór ulubionej aktywności. Wszyscy nauczyciele rozpoczynający poranne zajęcia pracują według stałego schematu dzięki czemu wzajemnie budujemy pozytywne relacje uczeń - nauczyciel oraz uczeń - uczeń.  Dalsze aktywności dokładamy zgodnie z planem zajęć lub zaplanowanymi na dany dzień aktywnościami.
Poniżej przykład moich działań.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz