Orientacja przestrzenna, to jedna z trudniejszych umiejętności do wypracowania u uczniów ze spektrum autyzmu oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Doskonalenie umiejętności rozpoznawania kierunków, poruszania się w przestrzeni, określanie lokalizacji przedmiotów czy wykonywanie poleceń związanych z właściwym orientowaniem się w otoczeniu, to zagadnienia, które powinny nam towarzyszyć podczas każdych zajęć. Zdolność orientowania się w przestrzeni powinna być wypracowana poprzez codzienne czynności, wdrażana w aktywności podczas wszystkich przedmiotów szkolnych. Umiejętność tą należy ćwiczyć poprzez ćwiczenia praktyczne, ale istotne są również ćwiczenia oparte o karty pracy czy plansze, które dodatkowo doskonalą orientację na płaskiej powierzchni np. na kartce papieru, co z kolei jest istotną umiejętnością np. w wykonywaniu prac plastycznych. Dzisiaj zatem proponuję materiał, który pozwoli zrealizować z uczniami powyższą tematykę oraz wdrożyć pojęcia takie jak NAD, POD, NA, Z TYŁU I Z PRZODU, a także W PRAWO I W LEWO.
KARTY "W PRAWO I W LEWO" POBIERZ TUTAJ
Wspaniałe pomoce. Dziękuje za udostępnienie.
OdpowiedzUsuńDZIĘKUJE ZA ODOSTĘPNIENIE
OdpowiedzUsuń