Utrwalanie słownictwa...

 


Dzisiaj wychodzę z propozycją materiałów, które znacznie zaktywizują Waszych uczniów podczas zajęć rewalidacyjnych.
Podczas przygotowywania kolejnych materiałów postawiłam sobie cel, aby pomoce służyły zajęciom rewalidacyjnym i doskonaliły umiejętności językowe moich uczniów. W kolejnym tygodniu bowiem, mam zamiar utrwalać słownictwo dotyczące jesieni, doskonalić czytanie ze zrozumieniem oraz tworzenie poprawnych wypowiedzi dotyczących aktualnej pory roku. Opracowałam zatem materiał, który będzie można wykorzystać zarówno dla uczniów posługujących się symbolami PCS, ale także dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, których wymagania edukacyjne oscylują wokół doskonalenia technik szkolnych takich jak czytanie i pisanie. 

Oto moje propozycje:

Materiał dla uczniów oparty na symbolach PCS "Co widzisz za oknem?", zawiera karty umożliwiające stworzenie książeczki do pracy indywidualnej lub plansz do pracy grupowej.




Materiał obrazkowo - wyrazowy, służący doskonaleniu czytania ze zrozumieniem oraz utrwalający słownictwo dotyczące jesieni.



Dla wielu uczniów ćwiczenia interaktywne stanowią bardzo aktywizujący element zajęć, ale także są dla nich sposobem na szybszą i bardziej efektywną naukę. Przygotowałam zatem przykładowe ćwiczenia stanowiące alternatywę do tradycyjnych kart pracy.

ROZSYPANKA LITEROWA




DOPASOWYWANIE ETYKIET WYRAZOWYCH



JESIENNE KOŁO FORTUNY




BUDOWANIE ZDAŃ


Jeżeli chcesz dowiedzieć się w jaki sposób przygotowywać materiały dydaktyczne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w ramach AAC już dzisiaj zapraszam na szkolenie online, które odbędzie się 
28 października w godz. 18:00 - 20:30







1 komentarz:

  1. Rewelacyjne pomoce :) Czy tylko u mnie pokazuje się, że pierwszy materiał jest w koszu właściciela? Bardzo przydałaby mi się taka książeczka:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń